A dühöngő Verstappen hatalmasat esett a verseny végén, míg a McLaren csapata duplázva ünnepelhetett.


209 ezredmásodperc - ennyire voltak egymástól távol a két McLaren a Forma-1-es Spanyol Nagydíj időmérő edzésén. Hihetetlen, de az idei szezonban annyira kiélezettek a kvalifikációk, hogy ez volt eddig a legkisebb különbség a pole pozíciót megszerző versenyző és a második helyezett között. Oscar Piastri ezúttal kicsivel - vagy az idei mezőnyt tekintve sokkal - megelőzte Lando Norrist, akit Max Verstappen (Red Bull) és George Russell (Mercedes) követett, mindketten azonos időt futva. A sort Lewis Hamilton (Ferrari), Kimi Antonelli (Mercedes) és Charles Leclerc (Ferrari) zárta. Az időmérőn összesen tizennyolc versenyző állt rajthoz, de a leglassabb Cunoda Juki (Red Bull) a bokszból kénytelen volt rajtolni, míg Lance Stroll (Aston Martin) bár részt vett a kvalifikáción, kéz- és csuklófájdalma miatt a versenyt már nem tudta megkezdeni. Elképzelhető, hogy Stroll műtétre szorul, ami miatt hosszabb kihagyásra kényszerülhet.

Piastri fantasztikus rajtot vett, míg Norrisról ezt nem lehet elmondani; Verstappen gyorsan el is húzott mellette. Hamilton egy helyet nyert, de Russell sajnos kettőt is vesztett az első kör végére, Leclerc pedig még a másik Ferrari pilótáját is megelőzte.

A McLaren versenyautói hosszú ideig a pályán maradtak, Norris a 22. körben, míg Piastri a 23.-ban érkezett a bokszba. Norris tíz másodperc hátrányban volt Verstappenhez képest a kerékcserét követően, míg Piastri lemaradása öt másodpercre rúgott.

A Red Bull egy merész stratégiával próbálta felülmúlni a riválisokat, így Verstappen a 30. körben friss gumikat kapott. Piastri ekkor visszaszerezte az első helyet, és lenyűgöző, közel öt másodperces előnyt épített ki Norris előtt. Fokozatosan, de biztosan a brit versenyző is közelebb került csapattársához, míg Verstappen mindkét McLaren pilótát figyelemmel kísérte. A narancssárga autóknál azonban tartalékok rejlettek, és érzékelve a közeledő veszélyt, gyorsan növelték a tempót.

Verstappen utoljára a 48. körben látogatott el a bokszutcába. Norris egy körrel később érkezett, és a McLaren csapata ügyesen megakadályozta, hogy a Red Bull megelőzze őt. Érdekesség, hogy Norris mindössze egy másodperccel tudta megelőzni Verstappent a kerékcserét követően.

Néhány perccel később ez is eltűnt, hiszen Antonelli a 55. körben bejelentette, hogy a Mercedes számára véget ért a verseny, így biztonsági autós fázis következett. Az élmezőny minden tagja friss gumikat kapott, lágy keverékekkel folytatták a versenyt, csupán Verstappennek maradtak a kemény gumik, amiért később megfizetett. Ahelyett, hogy a McLareneket üldözte volna, Leclerc sikeresen megelőzte őt, és Russell is közel állt ugyanehhez.

A McLarenek zavartalanul száguldtak a kettős győzelem felé, miközben Piastri pályafutása során már hetedik alkalommal állhatott a dobogó legfelső fokán. Ezzel tovább növelte előnyét a pontversenyben a másodikként célba érkező Norrisszal szemben.

A Verstappen és Russell közötti incidens egy izgalmas pillanat volt a Forma-1 világában. A két fiatal tehetség, mindketten a legjobb csapatok pilótái, nemcsak a versenypályán, hanem a versenyképességük és a sport iránti szenvedélyük miatt is rivalizálásra kényszerültek. Ezt a találkozást a rajongók sokáig emlegetni fogják, hiszen a két versenyző stílusa teljesen eltérő: míg Verstappen agresszív és határozott, Russell inkább taktikus és higgadt. Az esemény során a nézők tanúi lehettek, ahogy a versenypályán a két pilóta hatalmas küzdelmet vívott, amely során mindketten megmutatták, hogy nem riadnak vissza a kockázatoktól. Az eset nemcsak a verseny kimenetele szempontjából volt fontos, hanem a jövő generációjának rivalizálását is előrevetítette, amely izgalmas lehetőségeket kínál a Forma-1 jövője számára.

A pontszerzők között Piastrin, Norrison, Leclerc és Russell mellett ott találjuk Nico Hülkenberget a Sauber színeiben, valamint Hamilton, Isack Hadjar a Red Bull-tól, Pierre Gaslyt az Alpine-tól, Fernando Alonsót az Aston Martintól, és természetesen Verstappent is.

Related posts