A Porsche fontolóra vette, hogy Kínában leállítja a villanyautók értékesítését.

Jelenleg még várakozó állapotban vannak, de már most világos, hogy nem kívánnak részt venni az árak versenyében.
A Porsche autómárka kínai piacon 2024-ben 28%-os csökkenést könyvelhetett el eladásaiban, hiszen a német gyártó kevesebb mint 80 ezer járművet értékesített a hatalmas ázsiai országban. A helyzet 2025 első negyedévében még kedvezőtlenebbé vált, hiszen a kereslet 42%-kal zuhant az előző évhez viszonyítva. Ebből adódóan csupán 9471 eladott Porsche talált gazdára a három hónap alatt.
A hagyományos benzines Porschék vonzereje nem csökkent a kínai vásárlók körében, hanem a villanyautók iránti kereslet drámai visszaesése áll a háttérben. Ennek legfőbb oka, hogy a kínai gyártók folyamatosan fejlődnek, és egyre inkább versenyképes, innovatív alternatívákat kínálnak. Ez a helyzet komoly kihívás elé állítja az olyan neves márkákat, mint a Porsche, hiszen a piac egyre szűkül, és a helyi versenytársak egyre nagyobb részesedést harapnak ki a tortából.
Például már a Xiaomi is kínál olyan villanyautót, ami hatótávban és teljesítményben - erősen elvileg - tudja azt, mint egy Porsche Taycan. A Shanghai Auto Show-n a Porsche vezérigazgatója, Oliver Blume elmondta, hogy hogyan szeretnék kezelni a visszaesett eladásokat.
Blume kifejtette, hogy a következő két-három év során fog kiderülni, mennyire lesznek versenyképesek a Porsche elektromos autói a kínai piacon. Ha jelentős csökkenés következik be az eladások terén, a Porsche akár el is állhat a villanyautók kínai forgalmazásától. Az eladási számokat tovább befolyásolhatják az érkező elektromos Cayenne és 718 modellek is.
Mivel a Porsche portfóliójában nincs olyan modell, amely kifejezetten a kínai piac igényeihez lett volna tervezve, egy esetleges kivonulás nem okozna számukra jelentős nehézségeket. Ezzel szemben a BMW, a Mercedes és az AUDI már rendelkezik olyan járművekkel, amelyeket kifejezetten Kínának fejlesztettek.
Elmondták, hogy a Porsche nem kíván beszállni az árháborúba, vagyis a csökkenő kereslet miatt semmiképp nem szándékoznak alacsonyabb áron eladni az autóikat. Blume odaszúrt a Xiaominak is: az SU7-et nem tekinti a Taycan közvetlen konkurensének, mivel szerinte vezethetőség szempontjából a két modell nem összehasonlítható.