A befektetők egykori kedvenc mémrészvénye csődöt mondott - Világgazdaság

A hidrogén üzemanyagcellás kamionokat forgalmazó vállalat lényegében csupán néhány járművet készített el eddig. Noha a Nikola egykori vezérigazgatóját csalás vádjával elítélték, a cég új vezetése alatt sem sikerült jelentős előrelépést elérnie, és a vállalat helyzete továbbra is ingatag maradt.
A befektetők egykoron a hidrogén üzemű teherautók fejlesztésével foglalkozó Nikola cég csillagának fénykorát élték, azonban mostanra elérkezett a végállomás: a vállalat csődvédelmet kért. 2020-ban, egy tőkebevonási kör során, a Nikola értéke 30 milliárd dollárra rúgott, ami akkoriban még a Fordét is meghaladta, így a cég piaci helyzete ígéretesnek tűnt.
A Nikola bukása hosszú évekig tartó folyamat volt, amely fokozatosan bontotta le a vállalat ígéretes kezdetét.
A Nikola bukását elindító shortjelentést jelző alap, a Hindenburg Research is bezárt mára, sőt a Nikola volt elnök-vezérigazgatóját, Trevor Milton is elítélték bank- és értékpapírcsalásért. A vállalat fő termékéből, az elektromos és hidrogénnel hajtott kamionból tavaly őszig azonban mindössze 600 gyártottak, és a vállalaton az sem segített, hogy Miltont új elnök-vezérigazgató váltotta Steve Girsky személyében - idézi fel a CNBC.
A vállalat csődje már régóta körvonalazódott, és ezt a cég maga is elismerte a közelmúltban, jelezve, hogy gyors ütemben apad a pénzügyi tartaléka. A tavalyi év harmadik negyedévének végén a Nikola készpénzállománya 198 millió dollárt tett ki. A csődeljárás bejelentésének hatására az egykori mémrészvény árfolyama drámai módon, 54 százalékkal csökkent a szerdai piacnyitás előtti kereskedés során.