A Ferrari vezetője reagált Alonso vádjaira és a fékrendszerrel kapcsolatos problémákra. Kifejtette, hogy a csapat folyamatosan dolgozik a fejlesztéseken, és minden kritikát megfontolnak a teljesítmény javítása érdekében. Az F1-es versenyek világában eleng


"Vezetni biztonságos fékek nélkül?" - tette fel a provokatív kérdést Fernando Alonso a Szingapúri Nagydíj végén. Ezzel Lewis Hamiltonra utalt, aki az utolsó két kört úgy teljesítette, hogy az első fékje meghibásodott, ennek következtében pedig több kanyart is elkerült.

A spanyol nyilvánvalóan büntetést akart Hamiltonnak, aki előtte ért célba. Az FIA egyet is értett vele, és 5 másodperces időbüntetéssel sújtotta a britet, annak kapcsán viszont nem tett kifogást, hogy veszélyes autóval teljesítette az utolsó köröket.

Frédéric Vasseur csapatfőnök szerint nem is volt miért kifogást emelni.

A Ferrari számára igencsak aggasztó, hogy mindkét versenyzőjük már a futam kezdetén komoly fékproblémákkal küzdött. Charles Leclerc elmondta, hogy a 7-8. körtől kezdve kénytelen volt kímélni a fékeket, és előfordult, hogy már kétszáz méterrel a fékezési pont előtt le kellett vennie a lábát a gázpedálról. "Ezzel rengeteg időt veszítettünk" - tette hozzá a monacói pilóta.

"Már a második vagy harmadik kör táján eléggé túlmelegedtek a fékek" - nyilatkozta Vasseur. "A verseny során vitorláznunk kellett, ami nem könnyítette meg a vezetést, hiszen folyamatosan változtatni kellett a fékezési pontokon. Amikor Lewis néhány körön át támadta a tempót, akkor valóban erős volt a teljesítmény, de a verseny kilencvenöt százalékát a spórolás érdekében nem így hajtottuk végre."

A vitorlázás, amelyet a Ferrari pilótái már jól ismernek, idén különösen hangsúlyos szerepet kapott a versenyeken. Számos alkalommal kényszerültek korai lassításokra és a fékezés előtti gázelvételre. Az okok, amelyek ehhez vezettek, azonban továbbra is homályosak. A Magyar Nagydíjon például Charles Leclerc egy dobogós helyezés lehetőségét szalasztotta el a hajrában tapasztalt drámai lelassulás miatt. A pletykák szerint a Ferrari a padlólemez védelme érdekében aggódott a túlzott kopás miatt, és ezért kérte versenyzőjét, hogy csökkentse a sebességét.

Szingapúrban úgy tűnik, az olasz csapat a fékhűtés terén túlzottan kockázatos lépéseket tett. Vasseur rámutatott, hogy a pénteki sok megszakítás miatt a második szabadedzésen nem volt lehetőségük elegendő kört futni versenytempóban, ami hozzájárulhatott a kialakult helyzethez.

A Ferrari teljesítményének megítélése Szingapúrban, ha elkerülik a fékproblémákat, még mindig kérdéses. Leclerc véleménye szerint a különbség nem lenne drámai. Vasseur viszont hangsúlyozta, hogy nehéz pontosan felmérni a helyzetet, hiszen a fékproblémák már a verseny elején megjelentek, és folyamatosan módosítaniuk kellett a fékerőelosztást és a fékpontokat. Ezért a csapatnak nem volt lehetősége reálisan értékelni a versenytempójukat.

Bármi is történt, a Ferrari jelentős pontveszteséget szenvedett el Szingapúrban a második helyen álló Mercedeshez képest, amely George Russell teljesítményének köszönhetően győzni tudott. Vasseur véleménye szerint jelenleg nem a konstruktőri bajnokság második helyének megszerzése a legfontosabb feladat számukra. "Elsődleges célunk, hogy a következő versenyig megoldjuk a felmerült problémákat, és csak ezután foglalkozhatunk a második helyért folytatott harccal" - hangsúlyozta.

Related posts