Forma-1: Vajon Max Verstappen szándékosan indította el ámokfutását Barcelonában?


Az idei világbajnokság a McLaren háziversenyének színhelyévé válhat, hiszen nincs olyan pályatípus, ahol komoly kihívás elé állíthatnák őket - nyilatkozta Vámosi Péter az InfoRádióban. A Motorsport Online főszerkesztője azt is megemlítette, hogy Max Verstappen akár arra is készülhet, hogy már a szezon folyamán szabadon elhagyhassa a Red Bull csapatát.

Kettős McLaren-győzelemmel zárult a Formula-1-es Spanyol Nagydíj: a pontversenyben élen álló Oscar Piastri győzött Lando Norris és a Ferrari versenyzője, Charles Leclerc előtt. A négyszeres világbajnok Max Verstappent büntetése miatt a 10. helyen sorolták vissza.

Vámosi Péter, a Motorsport Online főszerkesztője határozottan állítja, hogy a McLaren dominanciája idén már megkérdőjelezhetetlen. A szakíró véleménye szerint a jövőben már nem várható olyan pályatípus, amely nehezítené a konstruktőri pontversenyt toronymagasan vezető csapat helyzetét. "A jelenlegi szabályozási rendszer keretein belül ez a legoptimálisabb autó, de 2026-tól új korszak kezdődik új autókkal és motorokkal. Egyelőre azonban kétség sem fér hozzá, hogy a McLaren belső rivalizálása lesz a középpontban, különösen, ha Max Verstappen kiszorul a versenyből" - nyilatkozta Vámosi Péter, utalva arra, hogy a címvédő Verstappen a barcelonai futam végén elvesztette a kontrollt, és több ellenfelével is veszélyes közelségbe került, végül pedig egy tíz másodperces büntetéssel kellett szembenéznie.

A szakértő véleménye szerint a holland pilóta türelmetlensége a verseny végén egy kiszolgáltatott helyzet következménye volt, mivel az utolsó hat kört keményebb gumikeveréken kellett teljesítenie. Vámosi Péter úgy látja, hogy ezt a döntést a kényszer szülte, mivel Verstappen már az időmérő során elhasználta az egyik szett lágy keverékű abroncsát, míg a ferraris Charles Leclerc bölcsebben döntött, és az időmérő végén nem ment ki újabb körre, így megtartott egy teljes szett lágy gumit. "Ha Verstappen is tartogatott volna megfelelő gumit az autójára, akkor a verseny utolsó szakasza másképp alakulhatott volna. A Red Bull itt stratégiai hibát vétett, mert nem hiszem, hogy a kemény gumi jobb választás lett volna a hátralévő hat körre, mint a már kopott közepes keverék, ami rajta volt" - értékelte az eseményeket a szakértő. Hozzátette, hogy szerinte utána "leszállt a köd" Verstappennél, ezért a büntetését teljesen indokoltnak tartja.

Felvetette annak a lehetőségét is, hogy a címvédő szándékosan hátrább soroltatta magát, mivel állítólag a szerződésében szerepel egy kilépési záradék, amely szerint az Osztrák Nagydíj után, ha a pontversenyben az ötödik helyen vagy annál rosszabbul áll, akkor szabadon távozhat a Red Bulltól. "Nem gondolnám, hogy tudatosan erre készülne, hiszen ahhoz Kanadában és Ausztriában is szándékosan gyengén kellene teljesítenie, ami nem igazán fekszik a stílusának. Ugyanakkor, bármi megeshet" – tette hozzá.

Related posts