Az IKEA hamarosan egy különleges újítással lepi meg egész Európát.


Az IKEA, mint a fogyasztói társadalom ikonikus szimbóluma, nem csupán a folyamatos újdonságokkal való elárasztásban keresi a siker kulcsát. Meglepő módon, a márka inkább a tartósságra és az időtálló dizájnra helyezi a hangsúlyt, így a vásárlók nemcsak új termékekre, hanem értékes, időtálló megoldásokra is számíthatnak.

Az IKEA ambiciózus terveket sző a használt bútorok értékesítésének bővítésére, melynek célja, hogy egész Európában elérhetővé váljon. A változás mögött Jesper Brodin, az Ingka Group vezérigazgatója áll, aki a Financial Timesnak adott interjújában osztotta meg a részleteket. Az információkat a Retail Gazette kiskereskedelmi szakportál idézi, jelezve a vállalat fenntarthatósági törekvéseit és a körkörös gazdaság iránti elkötelezettségét.

Első lépésként a norvég és a spanyol főváros, Osló és Madrid által indított kísérleti használtcikk-kereskedelem kiterjesztésre kerül az egész norvég és spanyol piacra. Ezt követően, néhány éven belül várhatóan az európai piacon is megjelennek az új kezdeményezéssel. A cég vezetője felfedte, hogy mindössze fél év leforgása alatt 200 ezer vásárló látogatta meg használt cikkeket kínáló weboldalukat a két nagyvárosban.

Brodin ugyan nem árulta el, hogy milyen pénzügyi eredményeket ért el az IKEA új vállalkozása, ám azt mondta, hogy azok elég jók voltak a terjeszkedésről szóló döntés meghozatalához. "Időnként az alapokról kell építkezni. A használtcikk-adásvétel divatba jött fejlett társadalmakban és jó üzletet kínál az ezzel foglalkozóknak. Nem akarunk kimaradni ebből" - mondta a cégvezető.

Az IKEA számos innovatív kezdeményezéssel igyekszik hozzájárulni a fenntartható gazdaság kialakításához. Az egyik figyelemre méltó lépésük a használt bútorok értékesítésének népszerűsítése, ahol versenyhelyzetbe kerülhetnek olyan platformokkal, mint az eBay és a Depop. Augusztusban indították el saját online piacterüket, amely lehetővé teszi vásárlóik számára, hogy adás-vételt folytassanak a használt IKEA-termékekkel. Ez a döntés nem csupán a fenntarthatóság iránti elköteleződésüket tükrözi, hanem azt is jelzi, hogy eltávolodnak a hagyományos értékesítési modelltől, amely a városok peremén lévő hatalmas áruházakban való értékesítést jelentette. Az online vásárlást a belvárosi bemutatótermek segítik, ahol a vásárlók átvehetik a megvásárolt termékeket, és szakértői támogatást is kapnak a bútorok összeszereléséhez.

Related posts