Még a legjobb autóból is kihozhatunk valami igazán különlegeset.

Még 2024-ben is akadnak kihívások az elektromos autók töltésével kapcsolatban.
A Kia EV6 számos szempontból mérföldkőnek számít a márka történetében. Ez volt az első olyan modell, amely kifejezetten elektromos hajtásra készült, és nemcsak a technológiai újítások terén, hanem a dizájnban is jelentős változásokat hozott. Az EV6 orrában debütált az új márkaembléma, amely friss és modern megjelenést kölcsönöz az autónak. Emellett a jármű bevezette a szegmensben a Kia innovatív, 800 voltos feszültségű rendszerét, amely gyorsabb töltést tesz lehetővé. Az "Egyesült ellentétek" néven ismert tervezési filozófia is itt mutatkozott be először, amely a dinamizmus és a fenntarthatóság harmonikus egyesítésére törekszik. Ráadásul az EV6 2022-ben elnyerte az Év autója díjat is, ami csak tovább növeli a modell jelentőségét a villanyautók piacán.
Formára valahol a szabadidő-autó és egy mezei ötajtós közé lehet belőni az EV6-ot. A karosszéria laposnak látszik, de mégis tekintélyes, 170 milliméteres hasmagassággal rendelkezik, de nagyon széles is, elöl hátul rövid túlnyúlásokkal. És persze rengeteg izgalmas, kisebb nagyobb részlettel. A ráncfelvarrás során a karosszéria méretei nem változtak jelentősen, az autó 4695 milliméter hosszú, (4680 volt a frissítés előtti kivitel hossza) 1880 széles, 1550 mm magas, a tengelytávja pedig 2,9 méter.
A GT-Line szélessége, ha csak csekély mértékben is, de eltér a megszokottól, hiszen egy centiméterrel szélesebb. Továbbá, a túlnyúlások arányai is különböznek: az sportosabb EV6 első túlnyúlása fél centiméterrel rövidebb, míg a hátsó túlnyúlás ugyanennyivel hosszabb.
Ami viszont valóban látványos frissítés, az az első fényszórók teljesen új dizájnja, amely a korábban bemutatott EV9-en és EV3-on látható csillagkép dizájnt kapta, aminek formájába némi képzelőerővel egy csillagképet lehet beleképzelni. A megoldást a Kia Star Map-nek nevezi. De nem csak a formaterv változott, hanem javítottak az adaptív fényszóró képességein is. Szárny alakúra változtak a lökhárító oldalsó betétei, és változott az aktív lamellákkal ellátott első hűtőlevegőnyílás is.
Az autó oldalán, a küszöb felett kezdődő és a hátsó ajtó közepén meredeken emelkedő betét igazán figyelemfelkeltő, míg a hátsó lámpába futó vonal még inkább fokozza a dizájn vonzerejét. A C-oszlop tetejébe rejtett LED fények pedig egyedi csavart adnak a megjelenésnek: a finom surlófénnyel megvilágított autó oldalán kiemelkedik a gömbölyded hátsó rész, amely mindenki figyelmét magára vonja. Lehet, hogy elsőre feleslegesnek tűnik, de ez a részlet valóban hozzájárul a tulajdonos büszkeségéhez, hiszen igazi látványosságot teremt. Ráadásul sokkal visszafogottabb, mint egy harsány, világító BMW vese.
Az ajtók síkjába simuló külső kilincsek megmaradtak, amelyek bár esztétikusak, a használatuk nem éppen a legkényelmesebb élmény. Ez nem a Kia hibája, hiszen eddig egyetlen autógyártónak sem sikerült olyan lemezbe integrált kilincset létrehoznia, amely valóban élvezetes lenne a használat során. A modellfrissítéssel együtt azonban új, friss formatervű felnik is debütáltak, melyek 19 és 20 colos méretben kaphatók, köztük olyan darabok is, amelyek kifejezetten a légellenállás csökkentésére lettek optimalizálva.