Az Almstom megerősítette, hogy az új vonat teljesen rendben van.
A két nappal ezelőtt forgalomba állított Coradia Stream vonat teljes mértékben üzemképes, azonban a mozdony leválasztásakor a fedélzeti számítógép hibajelzéseket küldött. Emiatt a szerelvényt inkább a remízben hagyták - közölték csütörtökön az Alstom képviselői.
A közleményükben részletesen kifejtették, miért nem tudott elrajtolni hajnalban a Bukarest és Brassó közötti menetrend szerinti járat, amelyet a francia gyártó által készített elektromos vontatású vonat üzemeltetett – számolt be róla az Agerpres.
Az Alstom képviselői a járat törlését azzal magyarázták, hogy a cég prioritása az utasok biztonsága, ezért a vonat elindítása előtt alapos ellenőrzéseket végeznek a szerelvény megbízható működésének biztosítása érdekében. A közlemény szerint "A vállalat célja, hogy a vonatot a lehető leghamarabb visszaállíthassák a forgalomba."
Mint írtuk, nem futott ki november 21-én reggel az állomásról a CFR vadonatúj Alstom Coradia Stream elektromos szerelvénye. A vasúti reformért felelős hatóság (ARF) tájékoztatása szerint a vonatnak a fedélzeti számítógépe hibásodott meg, ezért be kellett vontatni a remízbe. Az utasokat a következő járatra irányították át, amely 30 perccel később indult.
A legfrissebb közlemények alapján a vonatot egyelőre nem tudják más járművel pótolni, mivel az Alstomtól megrendelt további szerelvények még nincsenek a helyszínen. A Román Vasúttársaság utasszállító ága, a CFR Călători, szerdán állította forgalomba az első elektromosan vontatott Alstom-szerelvényt. Ez a Coradia Stream modell az első a Vasúti Reform Hatóság (ARF) által a francia gyártótól beszerzett vonatok közül, melyeket a romániai vasúti személyszállítás fejlesztésére szántak. A bukaresti Északi pályaudvar és Brassó között közlekedő szerelvénynek csütörtök reggel 5:40-kor kellett volna elindulnia a főváros irányába.