Valóban ennyi időt vesz igénybe az M7-es felújítása? Fedezd fel a meglepő választ, amire senki sem számított!

Dugók, sávzárások, végeláthatatlan várakozások – és sehol egy munkagép? Az M7-es felújítása nem véletlenül tűnik elhúzódónak: kiderült, miért álltak meg hetek óta a munkálatok, és meddig tart még ez a közlekedési rémálom a Balaton irányába vezető úton.
Te is azok közé tartozol, akik már a tavaszi szellővel együtt indultak volna a Balatonra, de helyette a forró motorháztető felett nézted végig, ahogy a dugóban araszol az ország? Miközben két kilométernyi piros-fehér bója, lezárt sávok és egy szem munkás sem? Mi is. Ezért megkerestük az M7-es autópályáért felelős céget, az Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t, és rákérdeztünk: tényleg ennyi időbe telik kicserélni egy kis aszfaltot? A válaszuk: nem, de valójában ennél sokkal több történik, mint amit mi ebből látunk.
Látszólag áll minden, de a háttérben zajlik a munka
Az M7-es felújítása nem csupán egy egyszerű lakótelepi kátyúzás, ahol reggel a gépek nekilátnak, és délutánra már minden sima és kész. Itt egy igazi nagyüzem zajlik, ahol minden egyes lépésnek megvan a saját ritmusa, sorrendje és hőmérsékleti követelménye. Komolyan mondom! Az MKIF részletesen kifejtette: egyetlen szakasz aszfaltozása olyan, mint egy hétfogásos gourmet vacsora elkészítése. Elsőként a marás következik, majd a terület takarítása, szárítása és emulziózása, hogy aztán végül a forró aszfalt, 170 Celsius-fokon, a helyére kerüljön. De itt sem áll meg a folyamat, hiszen várni kell, míg az anyag megfelelő hőmérsékletre hűl. És a festékkel sem lehet csak úgy bánni: kizárólag 60 fok alatti burkolatra vihető fel, különben nem tapad meg. Tehát bár lehet, hogy a szemünk előtt nem látunk munkagépeket, az út folyamatosan „dolgozik” a háttérben, és minden egyes lépés kulcsfontosságú a végeredmény szempontjából.
Siófok környékén most még káosz van, de nyárra könnyebb lesz
És mi a helyzet a Balaton felé vezető szakaszokkal? Itt jön a lényeg. Siófok térségében április 22-én kezdték meg a belső elválasztósáv burkolását és a beton terelőelemek kihelyezését. Ehhez két teljes forgalmi sávot lezártak mindkét oldalon - a forgalom a leállósávon döcög. Ez az állapot április végéig marad, utána hétköznaponként marad az egy-egy sáv, de hétvégére visszaadják a kettőt. És most kapaszkodj: az MKIF szerint a tanítási szünet kezdetére, vagyis június 21-re, az M0 és Balatonvilágos közötti szakaszon nem lesz több lezárás. Eddig az örömhír.
De mi történik Balatonvilágos után? Ott nem ígérnek ilyen bőséges lehetőségeket. A nyár közepén is akadhatnak feladatok a 7-es út országhatár felé vezető szakaszán. Így hát, aki messzebbre merészkedik, annak érdemes alaposan megfontolnia a terveit – és különösen fontos, hogy türelmet is hozzon magával.