Tudtad, hogy a Fantomas-filmek híres színésze Monte Cristo grófjának szerepét is megformálta?
Jean Marais, a francia filmművészet ikonikus alakja, két fázisban hozta létre az első színes filmre készült Dumas-feldolgozást, amely a műfaj egyik kiemelkedő mérföldkövévé vált.
Robert Vernay, a neves francia rendező és forgatókönyvíró, 1954-ben egy olasz-francia koprodukció keretében életre keltette Alexandre Dumas klasszikus regényét, a Monte Cristo grófját, amely először 1844-ben látott napvilágot. A film hű maradt az eredeti, kalandos cselekményhez: a hamis vádak következtében örök rabságra ítélt Edmond Dantès, aki a Monte Cristo grófjaként vált ismertté, leleményesen tettetett halála révén megszökik a hírhedt Chateau d'If börtönszigetéről. Az elzártság alatt Faria abbétól hallott titkos kincsekről szóló történetek nyomába ered, miközben bosszút forral mindazok ellen, akik tönkretették az életét. Az izgalmas és fordulatos történet igazi filmművészeti csemege, amelyben a hatalom, a hűség és a megváltás kérdései bontakoznak ki.
A grófot Jean Marais, a korszak legismertebb francia színésze, rendezője, írója, festője, szobrászművésze, fazekasa, keramikusa, kaszkadőre és újítója játszotta el. Ő a fénykorában még számtalan kalandos életű hős és történelmi alak bőrébe bújt a mozivásznon Napóleontól kezdve a Szépség és a szörnyeteg szörnyetegéig, mígnem a '60-as években leáldozott a szerencsecsillaga olyan ifjú és ígéretes sztárok felbukkanásával, mint Jean-Paul Belmondo és Alain Delon. Ezután már nem mint romantikus hős, inkább mint a rafinált mesterbűnöző, Fantomas lett ismert a mozinézők körében.
Érdekes tény, hogy a Monte Cristo grófja éppúgy Gevacolor technológiával készült, mint ahogy Magyarországon az 1949-es Ludas Matyi is. Ez a film nem csupán egy klasszikus történetet dolgoz fel, hanem az első színes Dumas-adaptáció is egyben.