Valami igazán lenyűgöző, vörös bőrgatyás figura formálódott ebből a BMW-ből!
Mikor úgy tűnt, hogy a "borzasztó tuning" rovat végleg bezárja kapuit, mert végre kifogytunk az újdonságokból, mindig megjelenik egy újabb elképesztő eset, ami meglep bennünket.
A BMW E46 kupéja ma már lassan klasszikus darab, kívánatos youngtimer, már a 325Ci-re igaz ez: a sorhat, hátsókerék-hajtás, közel 200 lóerő kombináció igen csábítóak.
Ez a gép valóban egy igazi nagybetűs AUTÓ, amit bűn lenne csak úgy elhagyni. Tuningolásra is tökéletes alap, még a Need for Speed klasszikus, harsány világának is megállja a helyét, elég csak a legendás Most Wanted M3 GTR-ra utalni. De a képeken látható jármű egy teljesen más dimenzióba tartozik: ez a vörös bőrgatyás furcsaság olyan stílust képvisel, ami inkább egy olyan éjszakai klubhoz illene, ahova valószínűleg nem lépnénk be.
A tető a sötét lovag bőrlebernyegére emlékeztet, míg a szárny egy furfangos szerkezettel emelkedik a csomagtartó fölé. Az igazi figyelemfelkeltő azonban a körben felszegecselt szoknya, amely valódi kuriózumnak számít. Ilyen látványt valóban ritkán tapasztalunk, érdemes hát jól megjegyezni!
A 1998-ban debütáló negyedik generációs 3-as BMW valóban a technika és a minőség tökéletes találkozását jelenti. Ez a modell kiemelkedő vezetési élményt kínál, amelyet a precízen súlyozott kormányzás, a tengelyek közötti optimális súlyelosztás és a futómű feszes hangolása biztosít. Mindezek a jellemzők egységes harmóniában működnek együtt, függetlenül attól, hogy melyik karosszériaváltozatot választjuk.
Készült belőle szedán, kombi, kupé és kabrió is, valamint a háromajtós, rövid hátú Compact. Egy 2001 utáni frissített modellre ránézve, amin már nem is sárga indexek vannak, nagyon nehéz megmondani, hogy a 20-as éveiben jár. Örökzöld a forma, arányos, elegáns, sportos is, ha kell, ezer arca van, de mindenképp ízléses, és ez a mai BMW-ket elnézve óriási szó.
Dízel- és benzines motorral is készült. Dízelből 2,0 és 3,0 literest is találunk, a 18d és 20d négyhengeresek, a 30d pedig hathengeres. A benzinesek között 2,0 literes hengerűrtartalomtól fölfelé már mindegyik motor hathengeres, a 320i, 323i, 325i, 328i és 330i fokozatosan a drágább változatok.