A Škoda Kamiq 1.0 TSI 7DSG Monte Carlo frissítése után még vonzóbbá vált, ötvözve a dinamikus dizájnt és a modern technológiát. Az új megjelenés kiemeli a sportos karaktert, míg a frissített belső tér kényelmet és praktikumot kínál. Az 1.0 TSI motor dinam

A cseh márka legkisebb szabadidőse is átesett az első frissítésen, ami hozta a kötelező elvárásokat. Sőt, azoknál többet is, például ami a fazont és a biztonságot illeti. Az új Kamiqot ezúttal a komáromi HELORO márkaforgalmazótól kaptuk meg tesztelésre, egyliteres benzinmotorral, hétgangos automata váltóval és Monte Carlo csúcsszereltségben.
Ami az első pillantásra is szembetűnő, az a megjelenés drámai átalakulása. Az elülső hűtőmaszk impozánsabb lamellákkal bővült, a finomított lökhárító és a méretesebb fényszórók egyértelműen azt üzenik, hogy egy még vonzóbb és dinamikusabb autó áll előttünk, mint az előző modell.
A ködlámpák is új otthonra leltek, ezzel tovább fokozva az autó esztétikáját. Ha már a világításról van szó, a fényszórók ezen a szinten Full LED Matrix technológiával üzemelnek, míg a ködlámpák kanyarba világító funkcióval is rendelkeznek, így minden fordulóban maximális láthatóságot biztosítanak.
A hátsó lámpák szintén LED-esek, dinamikus irányjelzőkkel kombinálva. Ugyanitt szélesebbé váltak a korábban szinte észrevehetetlen fényvisszaverő prizmák, de a lökhárító műanyag betétjei is sokkal masszívabbak a korábbinál. Egészében véve jóval "macsósabb" az új Kamiq, mint az elődje volt, ugyanakkor megőrizte annak eleganciáját is. Ja, és tegyük még hozzá, hogy a könnyűfém keréktárcsák a két alsóbb szint 16 colos acél- illetve alufelnijeivel szemben itt 17 vagy 18 hüvelykesek.
A frissített Kamiq számos olyan vezetéstámogató rendszert kínál, amelyek korábban csak a márka magasabb kategóriájú autóiban voltak elérhetők. Most például már alapszinten is standard a gyalogosokat is felismerő Front Assist vészfékező rendszer, a sávtartó asszisztens, a táblafelismerés, vagy a fáradtságfigyelő automata.
A tesztautó standardja volt még az elülső parkolóradar és a tolatókamera. A fontosabb komfortholmik: panorámatető, kétzónás automata légkondi, esőszenzor, elülső ülésfűtés, Bluetooth- és Smartlink telefonkapcsolat, elöl-hátul 2-2 USB-konnektor. Na és a Monte Carlo-kivitel sajátjának számító egybeszabott sportülések, háromküllős fűthető sportkormány és alumínium pedálok.
A 8x8 hüvelykes virtuális kokpit és központi érintőkijelző egy igazán lenyűgöző vizuális élményt biztosít, amely messze túlszárnyalja a kategória átlagát. Az előbbi három különböző műszerfal kialakítását kínálja, míg az utóbbi a menük, a menetmódok és a vezetéstámogató rendszerek lenyűgöző grafikájával kápráztat el. Ilyen magas szintű vizualitás még a prémium márkák esetében is ritkaságnak számít!
A térkínálat tekintetében a kategória elvárásainak tökéletesen megfelel. Az elöl utazók rugalmas hozzáállásának köszönhetően hátul is kényelmes életteret lehet kialakítani, míg a csomagtér alapmérete kifejezetten kedvező, 400 liter.
A bővítés révén körülbelül 1,4 köbméternyi raktér áll rendelkezésünkre, melyet egy masszív fenékküszöb egészít ki. Ne feledkezzünk meg a jól ismert "egyszerűen okos" megoldásokról sem: például az esernyő, ami a sofőrajtóban lapul, vagy a jégkaparó, ami a tanksapka rejtett zsebében várja, hogy szükség legyen rá...
A legújabb frissítés során a dízelmotoros verzió eltűnt a kínálatból, így mostantól csak az 1,0 és 1,5 literes turbós benzinmotorok maradtak. Tesztautónk az 1.0 TSI háromhengeres motor erősebbik, 85 kW-os változata volt, amely a korábbi modellhez képest 6 lóerővel (110→116) bővült.
A hétgangos DSG automata váltó lehetőséget kínál arra, hogy a volán mögötti fülekkel is váltogathassunk, de a motorhoz klasszikus hatfokozatú kézi váltó is rendelhető. A gazdaságosság és a dinamika közötti választásban négy különböző menetmód (Eco/Normal/Sport/Individual) segít, míg az intelligens váltó gyorsan alkalmazkodik a vezetési stílusomhoz. Ennek eredményeként az országúton simán elértem az 5,5 litert, a városban 6,1 litert fogyasztottam, míg a sztrádán, 135 km/h sebességgel beállított tempomattal, mindössze 7 litert használtam.
Ennek átlagából jött össze a 6,2-es tesztfogyasztás, de ha kihagyom a sztrádaszakaszokat, 6 alá is befértem volna. Egészében tehát az erősebbik egyliteres Kamiq egy tökéletesen kompromisszumképes autó a teljesítmény és a fogyasztás között. Akinek pedig mégis kevés lenne a 116 lóerő, választhatja a verdát 150 lóerős, 1.5-ös TSI motorral is...
A tesztautót a HELORO s.r.o. biztosította számunkra, amely a Škoda hivatalos márkakereskedője Komáromban. További információkért látogass el a weboldalukra: www.heloro-cars.sk, vagy vedd fel velük a kapcsolatot az alábbi elérhetőségeken: e-mail: [email protected], telefon: 035/774 08 61, 0905 858 622.